Friday, March 24, 2006

Langs ein omveg

Posted by Picasa

5 Comments:

Blogger Nabodama said...

Dette likte jeg umiddelbart.
Enkelt og elegant. Og gjør seg i sh.

Tror det er litt støy i bildet.
Sjøl bruker jeg et program som heter Noiseware for å fjerne støy. Det kan lastes ned gratis fra nettet. Lett å bruke.

Bare et tips:-)

1:43 PM  
Anonymous Anonymous said...

det sikre bildeblikket igjen ..

jeg finner ikke sjenerende støy i bildet før ved en zooming over 150%

kunne ønske meg at du tok bildet inn i tekstbloggen
skreiv en fortsettelse til den spennende tittelen
kommer sporet mot eller fra?
rein?

12:10 AM  
Blogger Irene Larsen said...

Hvordan ser man at det er støy i bildet? Er det at det er kornete?

Tror jeg må ta meg et fotokurs snart.
Gode tips mottas forresten med takk, Tove!

Tror nok tittelen bare blir billedtittel foreløpig, Jostein.
Er ikke helt sikker på hva slags spor det var, men mye sannsynløig rein, ja.
Om sporet kom mot eller fra er ikke godt å si. ( Men dem låg i alle fall på venstre sida av dalen!)

Må forresten anbefale dere to som driver med både foto og dikt ei bok:

Lars Saabye Christensen: Norske omveier. ( Husker ikke navnet på fotografen i farta.)

Fullt av flotte dikt med fotos til!


Irene




irene

5:16 AM  
Anonymous Anonymous said...

hadde hørt før dette uttrykket 'støy i bildet'
et søk i Google på de tre ordene gikk inn
det har med forholdet mellom lysfølsomheten (før: i film) og lukkertid å gjøre
og ja, dermed korn i bildet

skjønner at kvaløyreinen holder seg til venstrekjøring

boka bestilt
fotograf: Bård Løken

12:53 AM  
Blogger Nabodama said...

Det tok litt tid før jeg forsto hva man mente med støy i bildet, men kjører man det programmet på kornete bilder får man en før og etter-versjon og da er det ikke tvil.

Ang. boka lagde vi en sak på den da den kom. Fikk såvidt sett i den, men det lille jeg så var veldig bra. Og fotografen var veldig hyggelig:)

12:56 PM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home